Prosjektleder Per Henning Graff i Glass og Fasadeforeningen har hatt besøk av teamet som utgjør Glassmester1’s nye kundesenter. Camilla, Wenche og Karianne og Roy Ellingsen leder teamet. Foto: Harald Aase
Nytt kundesenter i glassbransjen
Glassmesterkjeden «Glassmester1» har etablert et helt nytt kundesenter. Som en del av etableringen har flere av medarbeiderne besøkt GF Arena for å få en faglig oppdatering på materialegenskaper og byggeregler.
Glassmester1’s nye kundesenter består av teamleder Camilla Midttun og salg- og servicemedarbeiderne Wenche Baltzersen, Karianne Gundersen, Kjetil Berglund og Linn Helberg.
– En viktig grunn til at vi valgte å trekke hele kjeden inn i foreningen var muligheten for å få faglig påfyll. Når vi nå har rekruttert nye medarbeidere til vårt ferske kundesenter, fikk vi en god anledning til å bruke tilbudet. Både Wenche og Karianne er nye hos oss og de hadde spesielt godt utbytte av Per Henning Graffs skreddersydde presentasjon om bransjen generelt, materialenes egenskaper, byggeregler og hvordan foreningen løpende bistår med faglig veiledning av sine medlemsbedrifter, sier salgssjef Roy Ellingsen.
Kundesenteret vil bli en ressursbank for ansatte hos kjedemedlemmene.
– Vi har nå etablert et funksjonelt kundesenter for alle avdelinger. Dette vil forsterke service graden og kundebehandlingen, både internt og eksternt. Våre selgere får tid til å selge mer, kunden får raskere svar, og vi får raskere inn sluttoppgjøret fra kunden. På sikt vil dette kundesenteret legge føringer for en «modell» på Glassmester1 sin standard for Service-kvaliteten utad, mener Ellingsen.