AKTUELT

Medlemsbedriftene i Glass og Fasadeforeningen har, gjennom avtalen med Thomas Schie og Anders Hansen i Proffklær AS, fått en ny medlemsfordel. Foto: Member Media

Gir raus rabatt til GFs medlemmer

Proffklær gir alle medlemmer i Glass og Fasadeforeningen 38% rabatt på arbeidstøy og verneutstyr, samt skreddersydde løsninger for hver enkelt bedrift. – Med hele og pene klær samt en fin profilering, fremstår du mer profesjonell med en gang, sier Thomas Schie i Proffklær.

Arbeidstøy er ikke lenger traust og pregløst. Hos Proffklær på Alnabru lyser spreke farger og tøft design mot kundene. Fordelt på 1500 kvadratmeter har de et utvalg og service få i bransjen kan tilby.

– Som enkeltstående butikk er vi faktisk verdens største leverandør av Helly Hansen. Vi er også en av de største i Blåkläder og Port West, forteller Anders Hansen i Proffklær AS som er totalleverandør av arbeidstøy, verneutstyr og profilklær. Nå gir de gode medlemsfordeler til bedrifter i Glass og Fasadeforeningen.

Egne løsninger

– Vi gir maks rabatt, som er 38%, til alle foreningens medlemmer. Noe som gir en veldig hyggelig pris enten du er liten eller stor. I tillegg kan vi sette opp en egen nettbutikkløsning for hver enkelt bedrift for rask og lettvint bestilling.

Her kan man velge om man vil handle fritt eller ha faste kolleksjoner for den aktuelle bedriften. Eventuelt en kombinasjon. Hvem og hvor mange som kan handle er opp til hver bedrift. Bare send meg en mail på aha@proffklaer.no, så tar jeg kontakt for å sette opp konto og lage en skreddersydd løsning, forklarer Hansen.

I tillegg til komfort og sikkerhet, er profilering helt vesentlig for mange.

– Det er ryddig og tillitsvekkende når du ser hvor eksempelvis håndverkerne kommer fra, og at alle er likt kledd. Med hele og pene klær samt en fin profilering, fremstår du som mer profesjonell med en gang. Det er viktig når du skal ut til kunder, påpeker Schie.

Rivende utvikling

Proffklær hadde 4000 handlende bedrifter og en omsetning på 80 millioner kroner i fjor.

Arbeidsstokken teller 18 ansatte. Eventyret begynte i 2005, da Schie startet Proffklær sammen med Svein Erik Korsnes.

Foto av ansatte i Proffklær AS

Siden starten i 2005 har arbeidsstokken vokst til 18 ansatte. Foto: Member Media

– Siden har det vært en veldig hyggelig reise, fastslår sistnevnte med et smil.

Det har vært en rivende utvikling innen arbeidstøy- og utstyr de siste årene.

– Kvaliteten blir bare bedre og bedre. Arbeidstøyet har vært gjennom en revolusjon, og beveget seg mer mot sport- og fritidssegmentet med tanke på passform, utseende, isolasjon, funksjon og vanntetthet. Det er mye stretch og moteriktig design. Folk bruker disse klærne 9-10 timer om dagen, og da bør de være behagelige og slitesterke. Arbeidssko og vernesko er nå bygd opp tilsvarende en joggesko, og har den støtte og komfort som trengs for å gå 15.000-20.000 skritt om dagen, sier Thomas Schie.

Skolisser er i stor grad byttet ut med såkalt BOA-system, der du vrir på et hjul i stedet for å knyte.

– I tillegg til at det du slipper å snuble eller henge deg fast i lissene, viser det seg at folk faktisk gidder å stramme skoen – og de varer lengre, ifølge Hansen.

Kvinnekolleksjoner

Arbeidstøyet har også fått en kraftig oppgradering for kvinners del.

– Tidligere gikk damer i arbeidstøy designet for menn, men slik er det ikke lenger. Alle seriøse leverandører har egne kolleksjoner for damer, med fokus både på farger og fasong, sier Hansen.

Kundetilpasset

Foto av arbeidstøy

Proffklær AS er stor leverandør av blant annet Helly Hansen, Blåkläder og Port West. Foto: Member Media

Den tradisjonsrike bedriften Glassmester1 er blant medlemmene i Glass og Fasadeforeningen som benytter seg av rabattordningen med Proffklær. De kjøper alt fra messeklær til arbeidstøy, verneutstyr og produkter til reklameartikler og giveaways.

– De yter en utrolig service. Det er effektivt, ærlig, ryddig og enkelt å handle med Proffklær. De har alt av varetrykk liggende så vi får klær med logo mens vi tar en kopp kaffe, og har med oss alt vi trenger ut av butikken i løpet av et kvarter. De har dessuten veldig rask levering hvis vi ikke får hentet. Det skal ikke være noen hullete skjorter eller dårlige, utgåtte sko blant våre ansatte. Skikkelige klær, tydelig merket med hvor vi kommer fra er en viktig del av bedriftens uttrykk. I tillegg til det åpenbare – at alt skal være av god kvalitet, påpeker Roy Ellingsen i Glassmester1.

Glassmester1 har fått standardisert en kolleksjon av Proffklær som passer til deres bruk.

– Våre 25 montører skal ha riktige klær og utstyr til alle årstider. Det er også krav til reflekser og synlighet som vi har i vårt unike utvalg fra Proffklær. Og når vi skal på messer, må vi ha klær med like farger, design og trykk, noe som ligger inne i vår nettbutikkløsning. Jeg må jo også nevne at vi benytter oss av fallsikringskurs som Proffklær arrangerer. De er viktige for oss på mange måter, roser Ellingsen.

Siste saker fra nyhetsrommet

Harald Aase. Foto: ©Adam Stirling

Harald Aase
Kommunikasjonsrådgiver

e-post: aase@gffn.no
tlf: + 47 950 84 298