AKTUELT

Bygg Reis Deg går som planlagt 20- 23 oktober 2021

Styret i Bygg Reis Deg vedtok i tirsdag 24. november at neste års messe skal kjøres som normalt.

– Selv om situasjonen i samfunnet pr i dag er utfordrende har vi stor tro på at dette vil endre seg i løpet av de neste 11. måneder. Vi har signaler fra helsemyndighetene, som tilsier at samfunnet kan være tilbake i en normalsituasjon på det tidspunkt som Bygg Reis Deg er planlagt, heter det i en pressemelding fra Bygg Reis Deg.

– Styret mener at byggenæringen har behov for å møtes og at Bygg Reis Deg som en fysisk møteplass er viktig å gjennomføre, sier styreleder Trond Hagerud.

– Vi har sterk tro på at neste års arrangement er mulig å gjennomføre som planlagt. Vi følger selvfølgelig med på utviklingen, men nå ser vi lys i tunnelen og er sikre på at dette skal bli stedet hvor byggenæringen igjen kan møtes i 2021. Vi har lært oss nye måter å kommunisere på de siste åtte månedene, men ingenting kan erstatte det fysiske møtet. Vi står foran store utfordringer og bygg, anlegg og eiendomsnæringen har en viktig rolle. Fellesskapet har etablert prosjekter som «Sammen2020» hvor målet er å vise hvordan vi kan «bygge bærekraft» og få flere til å søke seg til utdanning innen bygg og anlegg og derfor er det viktig at vi i Bygg Reis Deg følger opp dette arbeidet og bidrar til å formidle dette budskapet. Vi gleder oss til å ønske både utstillere og besøkende velkommen til neste års messe, avslutter Hagerud.

Bygg Reis Deg vil gjennomføres som normalt på Norges Varemesse i tidsrommet 20-23 oktober 2021.

Også digitale flater

I tillegg til den fysiske messen vil det bli ekstra fokus på å fremme hver enkelt kategori og utstiller via digitale flater. De som besøker Bygg Reis Deg er mest opptatt av å oppdatere seg i markedet generelt og se de siste tekniske nyvinninger og produktlanseringer spesielt. De som stiller ut sine varer og tjenester er mest opptatt av å treffe nåværende og potensielle kunder og ønsker å vise seg frem på byggenæringens viktigste møteplass.

Arrangøren vil investere ekstra i digital produksjon og informasjonsformidling slik at både besøkende og utstillere får økt konkurransekraft via sin deltagelse.

– Vi har en plikt og et ansvar om å bidra til at samfunnet kommer tilbake til normalen så raskt som mulig, sier styremedlem og administrerende direktør i Byggevareindustriens Forening, Jøns Sjøgren.

– Det er viktig for norsk byggenæring at møteplasser som dette kommer i gang igjen. Bygg Reis Deg har i alle tider (etablert i 1954) vært en arena hvor våre medlemsbedrifter møter sine kunder og kolleger. Vi håper Bygg Reis Deg kan utvikle seg i takt med tiden og ta i bruk nye kommunikasjonsmidler og plattformer, men er helt sikre på at den fysiske møteplassen blir minst like viktig også i fremtiden, avslutter Sjøgren.

– Vår misjon er å utvikle, markedsføre og arrangere møteplasser, som skal bidra til økt kunnskapsdeling og styrket konkurransekraft for våre deltagere. Når vi vet at våre deltagere er representanter fra Norges største fastlandsnæring har vi et stort ansvar når det gjelder å bidra til utvikling og holde hjulene i gang. Vi skal gjøre vår jobb som byggenæringens viktigste møteplass, ta i bruk all den kunnskap vi har tilnærmet oss de siste åtte månedene og sørge for at både utstillere og de besøkende igjen får møte hverandre, sier administrerende direktør Gunnar Glavin Nybø.

– Jeg er veldig glad for at styret er offensivt og tydelig i forhold til at vi skal være vårt ansvar bevisst og bidra til å få fart på Norge, avslutter Nybø.

Siste saker fra nyhetsrommet

Foto av vinduVågå Teknikk
bransjeregisteret 2018. Illustrasjon.
Harald Aase. Foto: ©Adam Stirling

Harald Aase
Kommunikasjonsrådgiver

e-post: aase@gffn.no
tlf: + 47 950 84 298

Abonner på vårt nyhetsbrev

Få det siste fra glass- og fasadebransjen rett i innboksen.