AKTUELT

Sofie G. Nesse er leder for PROSJEKT+.

Skal håndplukke bedrifter til store oppussingsprosjekter

Skal håndplukke bedrifter til store oppussings-prosjekter

Schibsteds nye tjeneste PROSJEKT+ skal gjøre det enklere for privatpersoner og borettslag å finne kvalifiserte bedrifter til store bygg- og oppussingsprosjekter i privatmarkedet.

– Kort fortalt er PROSJEKT+ en tjeneste som formidler store og kvalitetssikrede bygg- og oppussingsprosjekter til seriøse fagfolk, sier leder for PROSJEKT+, Sofie G. Nesse.

Den nye tjenesten vil i første omgang kun være tilgjengelig i og rundt Oslo. Men planen er å gå nasjonalt så raskt som mulig.

Bedriftene slipper å bruke tid på «luftslott»-prosjekter

Bare noen uker etter lansering er over 70 kvalitetssikrede bedrifter allerede rekruttert, og et titalls privatpersoner har benyttet seg av tjenesten. Nesse mener PROSJEKT+ er attraktivt både for privatpersoner og bedrifter.

– Vi vet at mange bedrifter bruker mye tid på det de omtaler som «luftslott». Det vil si prosjekter som enten aldri blir noe av, eller der kundenes forventninger ikke står i stil med det som er realistisk for bedriften å levere. Hos PROSJEKT+ er det fagfolk som tar den innledende dialogen og sikrer at kundene forstår hva prosjektet innebærer og hva som kreves for å få det gjennomført. På denne måten blir bedriftene kun servert kvalitetssikrede prosjekter, sier Nesse.

Tilbakemeldingene fra bedriftene som har prøvd tjenesten er veldig gode. Det faktum at man kun konkurrerer med to andre bedrifter om å vinne prosjektene er det mange som liker.

– Mange bedrifter synes det kan være tidkrevende og kostbart å gå på befaringer og gi tilbud på prosjekter som de vet at fem, seks andre konkurrenter også er interessert i. Med PROSJEKT+ får de tilgang på store og attraktive prosjekter, samtidig som sjansen for å vinne er god, sier Nesse.

Stiller strenge krav til bedriftene

For privatpersoner handler det om å kunne finne kvalifiserte og solide bedrifter som man vet gjør en god jobb, på en enkel og trygg måte.

– Vi stiller strenge krav til kvalifikasjoner og erfaring hos bedriftene, i tillegg til at vi håndplukker bedrifter til hvert enkelt prosjekt. På denne måten vil man som forbruker kun bli satt i kontakt med bedrifter som er kvalifiserte og som passer de krav og behov man måtte ha, sier Nesse.

PROSJEKT+ har ansatt flere fagfolk med bakgrunn fra håndverksbransjen. Disse vil være tilgjengelige for kundene underveis i prosjektet.

– Mange har aldri bygd eller pusset opp noe før, og vet lite om hva de går til. Med PROSJEKT+ får forbrukerne ikke bare en trygg start på et stort prosjekt, men også en uavhengig og faglig støttespiller som kundene kan bruke underveis i byggeprosessen.

Perfekt for borettslag

En viktig målgruppe for PROSJEKT+ blir borettslagene. Nesse er sikker på at tjenesten vil gjøre arbeidet til mange borettslagsstyrer veldig mye enklere.

– PROSJEKT+ er perfekt for alle som sitter i borettslagsstyrer. På en enkel og trygg måte får man konkurranseutsatt store bygg- og oppussingsprosjekter, samtidig som man blir satt i kontakt med solide bedrifter med nødvendig erfaring og kompetanse. Om ønskelig kan vi også koble på en god prosjektleder som kan gjøre livet til styret og styreleder enda enklere, sier Nesse.

Slik fungerer PROSJEKT+

– Kunden registrerer sitt prosjekt på våre nettsider. Deretter kontakter vi i PROSJEKT+ kunden for å gå gjennom prosjektet, og utarbeider et prospekt med de viktigste detaljene. Vi håndplukker bedrifter Deretter plukker vi ut tre bedrifter som passer godt til prosjektet. Bedriftene velges på bakgrunn av type prosjekt, faglig kompetanse og tilgjengelighet. Dersom kunden velger å inngå kontrakt med din bedrift vil vi i PROSJEKT+ være tilgjengelig gjennom hele prosjektperioden, og følge opp at både du og din kunde får den støtten dere trenger, avslutter Nesse.

Hvilke kunder finner du på PROSJEKT+?

  • Kunder på PROSJEKT+ har store byggeprosjekter de ønsker å få utført i eller rundt sin bolig.
  • Kundene forstår hva prosjektet innebærer, og er derfor sikker på at prosjektet skal gjennomføres.
  • Kundene stiller ekstra krav til kvalitet og trygghet, og ønsker å være sikker på at de får hjelp av solide fagfolk.

Les mer på www.prosjektpluss.no

Siste saker fra nyhetsrommet

Foto av miljømerke C2C til WionaHydro
Harald Aase. Foto: ©Adam Stirling

Harald Aase
Kommunikasjonsrådgiver

e-post: aase@gffn.no
tlf: + 47 950 84 298