Villa Melstokke. Foto: Sindre Ellingsen
Schüco lanserer ny skyvedørkampanje: Et hjem med utsikt – «More than a view»
Etter å ha tilbrakt uker i hjemmekontor har mange oppdaget hvor viktig gode lysforhold og god utsikt til verden utenfor er. Under mottoet «More Than a View» presenterer Schüco skyvesystemer og panoramaløsninger for privatpersoner i en ny kampanje.
Ideen til kampanjen kom opp i fjor, skriver Schüco i en pressemelding.
Mens store glassflater tidligere ble vektlagt negativt som kalde flater, ser vi i dag på glassflater som en mulighet til å designe sømløse grenser mellom innemiljø og utemiljø, og å åpne tette vegger mot naturen utenfor. Med god planlegging bidrar glass til utsyn og kontakt med omgivelsene, samtidig som de skjermer mot uønsket innsyn og solenergi.
Skyvedører Schüco ASS 77 PD Panorama Design, ASE 60/80 er en ny skyvedørplattform ASE 60/80 i aluminium som tilbyr fleksibilitet kombinert med strenge tekniske krav. Foldedøren Schüco ASS 80 FD.HI er en godt isolert og meget robust foldedør som egner seg i et værhardt norsk klima.
«Scandinavian Edition» lansert i Norden
Nå rulleres kampanjen internasjonalt: Schücos filialer i Norge, Danmark og Sverige benyttet dette som en mulighet til å skape en «Scandinavian View», målrettet mot de skandinaviske boligidealene.
– Vi gleder oss til å lansere kampanjen nå endelig også i Skandianvia. På vår kunnskapsplattform Schüco Knowledge kan interessenter gleder seg til nye artikler om dette temaet, sier Gøran Karlsen, daglig leder i Schüco Norge.
Norske «Villa Melstokke» som referanseprosjekt i filmen
For kampanjenfilmen valgte Schüco International KG det norske prosjektet «Villa Melstokke» som et av to referanseprosjekter. Dette er hjemmet til en ung familie på Karmøy, som flyttet tilbake dit etter 15 år i Oslo.
Familien ønsket seg at deres dype forbindelse til det maleriske kystlandskapet skulle komme til uttrykk i bygningen. Arkitekt Tommie Wilhlemsen formet deres ønsker til et hjem hvor forbindelsen mellom det innvendige og det utvendige rom skaper åpenhet og utsikt.
Familien ønsket også så mange fleksible åpningselementer som mulig.
Skyvedører, foldedører og vinduer skal på varme dager bidra til at alle de viktigste bruksområdene av huset har størst mulig nærhet til naturen. Luftemuligheter i sommermånedene og god termisk isolasjon på kalde dager er sikret av den godt isolerte systemteknologien sammen med trelags isolerglass.
Disse målene ble oppnådd ved å kombinere heveskyvedøren Schüco ASS 70.HI med fasaden Schüco FWS 50.HI.
I sokkeletasjen er en seks meter bred og etasjehøy glassfasade plassert diagonalt til kystlinjen, og åpner for en panoramautsikt mot sørøst.
Her oppsto et oppholdsrom med en fantastisk utsikt, men som likevel gir ønsket beskyttelse i den kaldere og mørkere årstiden. I tillegg åpner et helglasshjørne i den utkragende overetasjen for lys fra soloppgang til tidlig ettermiddag.
Fakta om bygget
Prosjektnavn: Villa Melstokke, Karmøy
Arkitekt: Wilhelmsen Arkitektur, Stavanger
Schüco Systempartner: Alglass Vindu AS, Haugesund
Boligflate: 260 m² over to etasjer
Foldedør: Schüco ASS 70 FD
Heveskyvedør: Schüco ASS 70.HI
Vinduer: Schüco AWS 70.HI
Fasade: Schüco FWS 50.HI
Ferdigstillelse: Juni 2017
Harald Aase
Kommunikasjonsrådgiver
e-post: aase@gffn.no
tlf: + 47 950 84 298
Abonner på vårt nyhetsbrev
Få det siste fra glass- og fasadebransjen rett i innboksen.