PRESSEMELDING

–Det har vært helt konge å føle på at man blir satt pris på, sier fjorårets vinner av Norges Hyggeligste Håndverker, Camilla Cox. Foto: Christoffer Krook

– Norges hyggeligste kåring er viktigere enn noen gang

Norges Hyggeligste Håndverker, kåringen der folket løfter frem den hyggeligste håndverkeren arrangeres for fjerde gang i år. Med store endringer i samfunnet blir årets utgave viktigere enn noen gang.

– Når jeg hørte om initiativet tenkte jeg umiddelbart at dette var noe jeg ville være med på. Å slå et slag for alle de dyktige norske håndverkerne der ute i landet er viktig, både med tanke på fremtidig rekruttering til yrkesfag og fordi det er en yrkesgruppe som fortjener all den rosen de kan få, sier kunnskapsminister Guri Melby og fortsetter:

– Det er en endret hverdag for oss alle om dagen. Å være med på et positivt tiltak i disse tider føles derfor både veldig riktig og viktig, avslutter Melby.

Nominasjoner og heiarop fra hele landet

Kåringen går ut på at folket nominerer en håndverker de er fornøyd med.

åndverkeren får deretter en hyggelig beskjed om nominasjonen, og jakten på stemmer og ytterligere nominasjoner er i gang.

Initiativet har skapt enormt engasjement de foregående årene, og de nominerte har fått både heiarop og hyggelige ord i sosiale medier. I 2019 var det 1017 nominasjoner. I år håper og tror folkene bak kåringen å se enda flere nominerte.

– At kåringen er landsdekkende har ført til et fantastisk lokalt engasjement tidligere år. Vi gleder oss til å se responsen fra de ulike kommunene, tettstedene og byene også i år. De tidligere vinnerne og finalistene i NHH-kåringen er fortsatt lokale helter. Personlig er jeg spent på hvilken landsdel Norges Hyggeligste Håndverker kommer fra i år, og hvor mange nominerte det blir innenfor hver av håndverker-yrkene, sier Gerd Stilloff Løland, leder for marked og kommunikasjon i mobilselskapet Dipper.

– En nominasjon til Norges Hyggeligste Håndverker har veldig mye å si for den som får nominasjonen. Vi nordmenn er jo litt trauste med å si fine ting til hverandre, så det flakser jo ikke akkurat med gode ord. Men å skrive ned noe hyggelig er kanskje enklere, så da er det jo bare å komme i gang og nominere den hyggeligste håndverkeren du kjenner, sier fjorårets vinner, Camilla Cox og fortsetter:

– Jeg synes det var helt amazing at jeg vant! Det har vært helt konge å føle på at man blir satt pris på, for det er det ikke overflod av i hverdagen, sier Cox entusiastisk. Fornøyde kunder Selv om kåringen har blitt arrangert med stor suksess tidligere, får årets kampanje en spesiell ramme. En nominasjon til Norges Hyggeligste Håndverker vil i tillegg til å være en hyggelig oppmerksomhet, også forhåpentligvis synes på oppdragsmengden.

– Det er klart at en nominasjon til Norges Hyggeligste Håndverker-kåringen vil bli verdsatt, for nå er det mange håndverkere som jobber hardt for å holde hjulene i gang – for kundene sine, for bedriften sin og for Norge. Resultater fra tidligere år kan tyde på at de nominerte får en ekstra boost både i oppmerksomhet og oppdragsmengde. Vi i Dipper oppfordrer det
norske folk til å nominere sine favoritt-håndverkere på hyggeligste.no, det fortjener håndverkerne, avslutter Løland.

Om Norges Hyggeligste Håndverker

Vi hyller håndverkerne! Gjennom å fortelle de positive historiene fra håndverksbransjen ønsker vi å løfte bransjens omdømme i befolkningen, og slik bidrar kampanjen også til å styrke rekrutteringen til yrkesfagene.

Hver dag inviterer tusenvis av nordmenn en håndverker inn i hjemmet sitt og de aller fleste kundene er veldig fornøyde med jobben som gjøres. Likevel fremstilles bransjen ofte negativt og det er sjelden man leser gladsakene om håndverkere. Norges Hyggeligste Håndverker ønsker å vise frem de dyktige og hyggelige fagfolkene som bygger og fikser hjemmene våre, og gi dem den positive oppmerksomheten vi vet de fortjener!

Norges Hyggeligste Håndverker ble startet av mobilselskapet Dipper og Mittanbud i 2017, og drives sammen med sentrale aktører i håndverksbransjene. Sammen som lag utgjør aktørene en betydelig
styrke, og vi gleder oss over å gi tilbake til samfunnet og bransjen vi jobber i.

Siste saker fra nyhetsrommet

Foto av veileder
bransjeregisteret 2018. Illustrasjon.
Harald Aase. Foto: ©Adam Stirling

Harald Aase
Kommunikasjonsrådgiver

e-post: aase@gffn.no
tlf: + 47 950 84 298

Abonner på vårt nyhetsbrev

Få det siste fra glass- og fasadebransjen rett i innboksen.