AKTUELT
Foto av Belinda Berglund

Belinda Berglund.

Ny Key Account Manager i «Sapa Selection»

I mars lanserte Hydro Building Systems konseptet «Sapa Selection». Nå er Belinda Berglund på plass som ny Key Account Manager for prosjektet. – Belinda inngår i vårt markedsføringsteam og skal være med på å videreutvikle konseptet, sier salgssjef Norden, Dag Ove Pettersen.

Belinda Berglund har erfaring og kompetanse fra salg og nettverksbygging. Ambisjonsnivået handler dog om mer enn bare omsetning og inntjening.

– Jeg er opptatt av at vi har en bærekraftig byggebransje. Min masteroppgave handlet blant annet om hvordan temaet bærekraft kan få en sentral plass i ingeniør- og arkitektutdannelsen. Hydro er en betydelig aktør, og selskapet har et tydelig fokus på å utvikle løsninger som bidrar til å gi oss bærekraftige bygg. For meg er dermed Hydro en attraktiv arbeidsplass, og jeg er glad for å få denne muligheten i «Sapa Selection», sier Berglund.

Siden lanseringen har «Sapa Selection» nå fått på plass seks forhandlere i Norge og seks i Sverige. Berglund skal først og fremst skaffe flere samarbeidspartnere og markedsføre produktene. Hun får sin ilddåp på Bygg Reis Deg og Glass og Fasadeforeningens «Fagdagen 2019».

– Nå jobber jeg for fullt med produktopplæring for å være godt rustet til disse faglige møteplassene, sier Berglund.

Opplæringsprogram

– Vi ønsker å styrke vår posisjon og øke våre markedsandeler på privatmarkedet. Hydro Building Systems skal bygge opp et stort nettverk av «Sapa Selection-forhandlere» som skal selge og montere utvalgte produkter for privatbolig, villaer og hytter der det ønskes minimalt med vedlikehold og langvarig holdbarhet, forklarte Dag Ove Pettersen under lanseringen.

– Har dere nådd målene dere satte dere og har dere fått på plass et faglig støtteapparat med rådgivning og produktopplæring?

– Det tekniske støtteapparatet og rådgivningstjeneste som tilbys forhandlerne ligger klart gjennom Hydro Building Systems sine Sapa-spesialister. Våre svenske partnere har alle vært gjennom produktopplæring, og nå lager vi et tilsvarende opplæringsprogram her i Norge. Våre markedsplaner har vært revidert, men skal nå ligge klare. Vi kan dermed konstatere at vi har en god utvikling, sier Dag Ove Pettersen.

Siste saker fra nyhetsrommet

Render av GF Spectrum©BRIIS Arkirtektur
bransjeregisteret 2018. Illustrasjon.
Harald Aase. Foto: ©Adam Stirling

Harald Aase
Kommunikasjonsrådgiver

e-post: aase@gffn.no
tlf: + 47 950 84 298

Abonner på vårt nyhetsbrev

Få det siste fra glass- og fasadebransjen rett i innboksen.