Ny Key Account Manager i «Sapa Selection»

I mars lanserte Hydro Building Systems konseptet «Sapa Selection». Nå er Belinda Berglund på plass som ny Key Account Manager for prosjektet. – Belinda inngår i vårt markedsføringsteam og skal være med på å videreutvikle konseptet, sier salgssjef Norden, Dag Ove Pettersen.

Belinda Berglund har erfaring og kompetanse fra salg og nettverksbygging. Ambisjonsnivået handler dog om mer enn bare omsetning og inntjening.

– Jeg er opptatt av at vi har en bærekraftig byggebransje. Min masteroppgave handlet blant annet om hvordan temaet bærekraft kan få en sentral plass i ingeniør- og arkitektutdannelsen. Hydro er en betydelig aktør, og selskapet har et tydelig fokus på å utvikle løsninger som bidrar til å gi oss bærekraftige bygg. For meg er dermed Hydro en attraktiv arbeidsplass, og jeg er glad for å få denne muligheten i «Sapa Selection», sier Berglund.

Siden lanseringen har «Sapa Selection» nå fått på plass seks forhandlere i Norge og seks i Sverige. Berglund skal først og fremst skaffe flere samarbeidspartnere og markedsføre produktene. Hun får sin ilddåp på Bygg Reis Deg og Glass og Fasadeforeningens «Fagdagen 2019».

– Nå jobber jeg for fullt med produktopplæring for å være godt rustet til disse faglige møteplassene, sier Berglund.

Opplæringsprogram

– Vi ønsker å styrke vår posisjon og øke våre markedsandeler på privatmarkedet. Hydro Building Systems skal bygge opp et stort nettverk av «Sapa Selection-forhandlere» som skal selge og montere utvalgte produkter for privatbolig, villaer og hytter der det ønskes minimalt med vedlikehold og langvarig holdbarhet, forklarte Dag Ove Pettersen under lanseringen.

– Har dere nådd målene dere satte dere og har dere fått på plass et faglig støtteapparat med rådgivning og produktopplæring?

– Det tekniske støtteapparatet og rådgivningstjeneste som tilbys forhandlerne ligger klart gjennom Hydro Building Systems sine Sapa-spesialister. Våre svenske partnere har alle vært gjennom produktopplæring, og nå lager vi et tilsvarende opplæringsprogram her i Norge. Våre markedsplaner har vært revidert, men skal nå ligge klare. Vi kan dermed konstatere at vi har en god utvikling, sier Dag Ove Pettersen.