Glassfagkjeden blir hovedsponsor for GFD 2018 Lofoten

Glassfagkjeden, med 38 selvstendige glassbedrifter, er blitt enige med Glass og Fasadeforeningen om en sponsoravtale for Glass og Fasadedagene 2018 i Lofoten.
– Vi ønsker en enda sterkere tilknytning til foreningen og fagmiljøet den representerer. Denne avtalen er et av flere tiltak på vår agenda, sier kjedeansvarlig i Glassfagkjeden Jan Frode Hagen.

Glassfagkjeden, med støtte fra Pilkington Norge AS, får nå status som «hovedsponsor» for «GFD 2018 Lofoten».
– Glassfagkjeden er selvsagt også glad for å ha Pilkington Norge AS i ryggen, men det er Glassfagkjeden og medlemsbedriftene som tar ansvaret og forpliktelsene. Glassfagkjeden skal fremstå som en kunnskapsbedrift med god informasjon og nyttige tips slik at kunden får tillit til «varemerket». Merkevaren «Glassfagkjeden» har stor verdi og den ønsker vi å synliggjøre enda bedre mot forbrukermarkedet, sier Hagen.
Hagen legger til at kjeden har flere spennende og store tiltak på gang, men disse nyhetene vil han komme tilbake til.

Tradisjonsrikt
Glass og Fasadedagene (GFD) er et av Glass og Fasadeforeningens mest tradisjonsrike arrangement og er et årlige hovedarrangement. I forbindelse med GFD avholdes også foreningens generalforsamling. Arrangementssted varierer fra år til år og samler et stort antall representanter fra bransjen til faglig og sosialt samvær. For inneværende år holdt foreningen jubileumsarrangement på Hotel Bristol i Oslo. Året før samlet foreningen seg i Bilbao.
Til den faglige delen av GFD 2018 Lofoten inviteres interne så vel som eksterne foredragsholdere for å belyse saker av interesse for fellesskapet.
– Vi har nettopp avsluttet «Fagdagen 2017». Dette arrangementet har utviklet seg til å bli vårt faglige forum for alle våre bransje- og virksomhetsområder. GFD har også et omfattende faglig innhold, men her har vi en annen tilnærming. Temaer vi ønsker å belyse skal omhandle bedrifts- og organisasjonsutvikling, og ikke minst hvordan bransjen sammen skal bli en synlig og tydelig aktør i byggebransjen. Sponsorbidraget gir oss økonomisk handlingsrom. Samarbeidet gir i tillegg foreningen tilgang til Glassfagkjedens kunnskap og kompetanse. Sponsoravtalen er således viktig for oss. Vi er både stolte og glade for å få på plass denne avtalen allerede et halvår før arrangementet finner sted, sier direktør Bjørn Glenn Hansen i Glass og Fasadeforeningen.

Lofoten
«GFD 2018 Lofoten – Flott faglig fangst» arrangeres altså på Thon Hotel i Svolvær 12.- 15. april. Hotellet ligger på brygga med en uslåelig utsikt mot fjord og fjell, og Svolværgeita.
Offisielt starter programmet torsdag og avsluttes søndag. Foreningen har som vanlig satt sammen flere alternative reisepakker med muligheter for valg av en rekke aktiviteter.
– Vi skylder våre trofaste gjester å gjøre oppmerksom på at deltagerne selv må sørge for å finne sin egen reisevei. Det er en rekke muligheter. Man kan fly direkte til Lofoten i Svolvær, Leknes, eller Evenes. Alternativt flyr man til Bodø og flyr videre til Svolvær eller benytter båt. Hurtigruten kan også være et alternativ, men da ankommer man Svolvær sent på dagen. Uansett hvordan man ønsker å reise er det lurt å starte planleggingen allerede nå, sier prosjektleder Per Henning Graff.

Fakta
Glassfagkjeden, slik den fremstår i 2017, ble grunnlagt 2001 og består av selvstendige medlemsbedrifter som til en hver tid skal råde sine kunder til rett valg av rett glass på rett plass. Glassfagkjeden har medlemmer fra Kristiansand i sør til Alta i nord og er derfor landsdekkende med sine 38 medlemmer. Glassfagkjedens medlemmer har som mål å øke sluttbrukerens etterspørsel og interesse for funksjonsglass og påvirke kundene til å innse hvor mange fordeler det er ved å velge funksjonsglass som: energiglass, lyddempende glass, solbeskyttende glass, selvrensende og sikkerhetsglass.